غذای ورزشکاران ، بازار با غذاها و مکملهای عرضه شده برای طرفداران سرسخت تناسب اندام انبوه شده است. شما می توانید مواد بسته بندی و فراوری شده (و معمولا گران قیمت)، از ژل های انرژی گرفته تا پودرهای پروتئینی تا بارهای جایگزین وعده غذایی را برای هر نوع ورزشکاری، اعم از دونده استقامتی یا وزنه بردار قدرتی بیابید.

با این حال، غذا خوردن برای عملکرد ورزشی، نباید فقط قبل از باشگاه یا دقیقا قبل از یک مسابقه مهم انجام شود. متخصصین تغذیه ورزشی، باربارا لووین و جیل پلوهار می گویند که این امر، چیزی است که باید هنگام هر وعده یا میان وعده در نظر گرفته شود، و استراتژی شما باید شامل غذاهای کامل و تغذیه طبیعی بیشتر نسبت به نوع کارخانه ای (فراوری شده) باشد.

 

در اینجا، ۹ غذای مورد علاقه این متخصصین، و نکات لازم برای بیشترین استفاده از فایده های تغذیه ای آنها ذکر شده است.

کینوا ،غذای ورزشکاران :

کینوا اگر چه در واقع یک دانه جوانه زده است، معمولا از آن به عنوان یک نوع غلات کامل (یک نوع فوق العاده آن) یاد می شود. این ماده نسبت به سایر دانه ها، تقریبا دو برابر پروتئین دارد (۸ گرم در هر پیمانه)، و یکی از ماده های غذایی محدودی است که حاوی تمام نه آمینواسید ضروری بدن برای ساخت عضله و بهبودی پس از تمرین سنگین می باشد. به گفته باربارا لوین، متخصص تغذیه ورزشکاران در فورت مایرز فلوزیدا، کینوا همچنین منبع خوبی از فیبر و کربوهیدرات بوده، و طریقه مصرف آن بسیار متنوع است: شما می توانید آن را مانند غله صبحانه با دارچین و عسل میل کنید، یا آن را خوش طعم کرده و به جای برنج یا ماکارونی سرو کنید.

ادامه مطلب : http://fitclub.ir/9-food-top-athletes/