در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای  می خواهم بگویم که چگونه رویای افراد را تشخیص دهید.

در مقاله آموزش تبلیغ نویسی  یاد می گیرید که در تیتر و متن تبلیغ باید به چه مواردی اشاره کنید تا مخاطب را کنجکاو کند و ادامه متن را بخواند . مواردی را می گویم که ذهن شما باز شود و آن ها را در ذهنتان دسته بندی کنید و سریع به سراغ همان انگیزاننده بروید و دیگر برای اینکه چه بگویید مشکلی نداشته باشید و فقط می ماند خلاقیت درلغات و جمله بندی و نحوه ی بیان.در مقاله آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای یاد می گیرید که چگونه متن و تیتر شما به مخاطب تصویر دهد و جذاب و برانگیزاننده باشد.

 

برای اینکه تمام مزایایی که مخاطب قرار است از محصول ما بدست آورد و اینکه بگوییم در چه جنبه هایی از زندگی به او کمک می کند، را مشخص کنیم و آن را در تیتر و متنمان بیاوریم مراحل زیر را طی کنید.

 

در ابتدا مشخص کنید که :

  • به چه چیز می خواهیم برسیم؟

به چه نتیجه ای از تبلیغمان می خواهیم برسیم؟

در واقع می خواهیم  در تبلیغ ذهن مشتری با  تصویری که در تیتر یا متنمان ایجاد کنیم  درگیر شود.

برای اینکه ذهنمان متمرکز به خواسته و هدفمان شود و ذهن مخاطب را با تیتر خود مشغول کنیم این دو  جای خالی ها را پر کنید و در آخر از خود بپرسید آیا مخاطب به این تصویر یا حس رسیده است؟یا نه؟

می خواهیم تصویر …. در ذهن مشتری ایجاد شود.

می خواهیم مشتری تصویر …… را از خود بدست اورد.

 

برای بدست آوردن تصویرواضح و شفاف مراحل زیر را طی کنید.

 

  • محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟

آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ ترکنید؟

ابزارها:

  • محصول شما کدامیک از این ابزار ها را در اختیار دارد؟

افزایش درآمد – افزایش سرعت – کاهش هزینه – ایجاد فرصت جدید- راحتی – سادگی – چیزی دست نیافتنی – اطمینان – کیفیت – سود بیشتر – اندازه – زیبایی

 

انگیزاننده :

در چه زمینه هایی درآنها می توانیم انگیزه بدهیم؟ انگیزاننده آنها چیست؟ سلامتی – روابط خانواده – روابط دوستان و آشنایان – دراجتماع – در محل کار شامل چه مکانهاییست؟ در چه مکان هایی آن حس ها را بدست می آورند ؟ هر کدام ازاین ابزار ها در هر کدامیک از انگیزاننده ها ، مکان ها  چه تاثیری می گذارد؟

  • افراد دنبال چه حس هایی هستند؟

حس بهتر بودن- حس دیده شدن-حس ارزشمندبودن – حس شنیده شدن- حس مفید بودن – حس عشق – حس بهترین بودن و برتر بودن- احساس امنیت – احساس راحتی – احساس خاص بودن – احساس کامل بودن – در حال بهتر شدن- احساس برنده بودن – احساس مدیریت  و توانمند بودن – احساس قدرت مثلا حرفشون برش داره – احساس زیبایی- احساس موفقیت – احساس سلامتی – احساس دارابودن (نقطه مقابل احساس ضف و نیاز) – احساس اطمینان و اعتماد

  • ارزش های آنها چیست؟

ارزش های آنها شامل:

پول –  زمان- سلامتی – رشد و پیشرفت – عشق – توجه و دیده شدن – تاثیر گذاری – کیفیت – راحتی- آرامش – روابط – مهم بودن – مفید بودن – یادگیری

ارزش ها نیت پنهان مخاطبان ما هستند. در واقع آنها وقتی از محصول یا خدمات ما استفاده می کنند که یکی از ارزش های آنها حفظ شود.و شما باید در محصولتان ارزشی را پیدا کنید که برای آن دسته از افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کند برای آنها اولویت داشته باشد.

محصول شما با استفاده از این ابزار ها چه حسی را به مشتری می دهد؟ کدام ارزش اورا براورده می کند؟ چگونه ؟ یعنی از چه روش و راه و شیوه ای آن حس را به آنها می دهد و آن ارزش را برآورده می کند؟

از هر کدام از ویژگی ها چه حسی می خواهد ومحصول ما چگونه آن حس را به مخاطب می دهد؟

محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارد و آن ویژگی ها آنها را به کدام یک از این ارزشها می رساند؟

آن خصوصیات و ویژگی را چگونه می توانید پر رنگ ترکنید؟

برانگیخته کردن مخاطب :

  • چگونه مخاطب را برانگخته کنیم طوری که بگوید همین الان هر چقدر هست می پردازم و حتی اگرهم پول ندارد برود جور کند؟
  1. ۳ تا از ارزشهایی که برای افراد در اولویت قرار دارد را بنویسید.
  2. آن ارزشها در چه مکانی ، در ارتباط با چه افرادی ، چه زمانی و تا چه اندازه ای و به چه روشی مخاطب را به آن ارزش می رساند؟
  3. آن مکان را کمی بلد تر و آن افراد را خاص تر و زمان را کوتاه تر و اطمیانان رسیدن به آن ارزش را بیشتر کنید.
  4. سپس آنها را به صورت تصویری واضح تر، پر رنگ تر و بزرگتر در ذهن مخاطب درآورید.

مثالی از بلد کردن و پررنگ کردن و بزرگ تر کردن در ذهن مخاطب را در زیر آورده ام.

مثلا:رستوران نامی ۴ متر زیر زمینه.

این جمله در ابتدا این حس را به شما می دهد که این رستوران ۴ طبقه زیر زمین است ولی ذهن شما آن را بلد می کند و ۴ متر را ۴ طبقه تصور می کند.

  • چه کلماتی و چه نوع جمله بندی ای آنها را برانگیخته تر می کند و ذهن آنها را فقط متمرکز خواستشان قرار می دهد؟ یعنی چگونه ذهن آنها را به آن تصویر و رویا محدود کنیم؟

کوچک کردن موانع خرید :

چه کار کنیم که موانع خرید در ذهن آنها کوچک شود؟

باید آن موانع را بسیارجزیی نشان دهیم.موانع باید در ذهن مخاطب بسیار کوچک شود و رویا بزرگ یعنی ارزش محصول بالا برود . موانع چیزهایی است که مانع خرید مخاطب از محصولات شما می شود مثل پرداخت پول ، راه و روش تهیه ی محصول ، زمان دسترسی ، عادت به محصولات مشابه دیگر.

  • چه کار کنیم که خواسته و تصویر و انگیزاننده پر رنگ تر شفاف تر ، بزرگ تر و خاص تر باشد؟
  • مثلا بگوییم در تند خوانی تمرینات کنجکاو کننده ذهن داریم.خب باید از خودتان بپرسید که وقتی ذهن کنجکاو شود چه اتفاقی می افتد؟ چه چیز هایی بدست می آوریم و چه سودی دارد؟

    حالا محصول یا خدمات شما کدام یک از این ارزشها و حس ها ی را به آنها می دهد یا کدام از این حس ها را در آنها ایجاد می کند؟

    • مهم ترین نکته ای که وجود دارد برای اینکه بدانید جمله شما به چه میزان تاثیر گذار است این است که آیا مخاطب می تواند به شما اعتماد کند؟

    چگونه احساس اعتماد مخاطب را جلب کرده اید؟

    جمله ی شما به میزان قاطعیت شما در مورد محصول یا خدماتتان بستگی دارد.چگونه قاطعیت را در جملاتتان نشان داده اید؟

    بعد از بررسی این سوالات می توانید از تاثیر گذار بودن تبلیغی که نوشتید مطمئن شوید.

    نکته : شاید این مراحل کمی طولان به نظر بیاید اما بعد از ۷ بار تمرین کاملا در ذهنتان می نشیند و ذهنتان به طور خودکار و سریع و در عرض چند ثانیه تمام این مراحل را طی می کند.


نویسنده : مهسا فرازمند