مقدمه :

این روزها بحث ایمیل مارکتینگ بسیار داغ شده است مخصوصا برای کسانی که صاحب کسب و کار اینترنتی هستند و از مزایای ایمیل مارکتینگ باخبر هستند و همچنین می خواهند همواره در این زمینه جزء بهترین ها باشند و دیده شوند .در مقاله 10 اشتباه بزرگ در متن ایمیل برای ایمیل مارکتینگ  به بررسی این موضوع میپردازیم که چگونه ایمیل های موثر و خوبی را برای بازدید کنندگان ارسال کنیم تا آنها به ما توجه کنند و از چه متن ها و روش هایی نباید استفاده کنیم تا مخاطبان را از دست ندهیم.

شما می توانید با ایمیل متن های مختلفی را ارسال کنید ، اما الزامی نیست که این کار را انجام دهید . از ارسال متن هایی با مشخصات زیر شدیدا خودداری کنید ،زیرا ایمیل تان را متجاوز به حریم خصوصی جلوه می دهید .

 

1-از علامت ها و کاراکترهای خاصی بیش از اندازه استفاده نکنید ....

اگر شما که دارای یک کسب وکار اینترنتی هستید سعی کنید در ایمیل مارکتینگ بر روی سطر موضوع ، عنوان متن ایمیل تکیه نکنید زیرا کاربر یا مشتری حس واقعی متن را به درستی متوجه نمی شود البته ناگفته نماند که ایمیل هایی که دارای علامت گذاری بیش از حد هستند  اسپم تلقی می شود به این علت که اسپمر ها از علامت های به اصطلاح با نمک در ایمیل ها استفاده می کنند. یکسری نکات را برای شما معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آنها با فونت های بهتر یا استایل بهتر در ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید :


1-نوشتن یک عنوان یا تمام جمله

2-نشانه های تکراری مثل ردیفی از علامت دلار

3-ردیفی از ستاره قبل و بعد از عنوان

4-علامت های سوال و تعجب به مقدار زیاد


2-از مقالات طولانی در ایمیل استفاده نکنید و یک موضوع را چند بار تکرار نکنید :

مشتریان و مخاطبان شما دوست ندارند که ایمیل هایی که برایشان می فرستید مانند روزنامه ، مجلات و ... که دوربر میز ناهاخوری بلاتکلیف می باشند باشند . شما باید از این نظر به مخاطب نگاه کنید که یک کاربر اینترنت وقتی ایمیل خودش را باز می کند خیلی سریع به ایمیل کوتاه واکنش نشان می دهد و آنرا مطالعه می کند و بعد از مطالعه ی آن زمان کمی می برد که آن را پاک کند یا خیر !

هرچقدر محتوای ایمیل ها طولانی تر باشند احتمال اینکه خواننده آنرا برای بعدا نگه دارد زیاد است . اما یک نکته اینجا حائز اهمیت است که مخاطب ایمیل شما را نگه می دارد و این خطر را نیز دارد که بعد از چند روز آن را نخوانده پاک کند و دیگر آنرا مطالعه نکند ، به جای اضافه کردن متنی به محتوای ایمیل برای تاکید کردن بر روی مزایای دسترسی به متنی نوشته شده در وب سایت ، ازپاراگراف های کوتاه استفاده کنید ، به این صورت کاربر برایش مشکلی پیش نمی آید که چند لحظه برای خواندن ایمیل وقت صرف کند و سریعا موضوع آنرا بفهمد .


3-اولین نگاه مخاطب به آدرس فرستنده است :

اولین نگاه مخاطبان و مشتریان شما به سطر فرستنده ایمیل است که تصمیم می گیرند آن را باز کنند یا نه . اگر نام فرستنده و آدرس ایمیل ناشناس باشد احتمالا ایمیل شما باز نشده می ماند و یا به عنوان اسپم گزارش می شود ، سعی کنید ایمیل هایی که ارسال می کنید را به روش زیر برای مخاطب ارسال کنید :

1-در سطر فرستنده اول خودتان را معرفی کنید و بعد از آن یک جمله ی کوتاه از کسب و کارتان که حالت معرفی داشته باشد استفاده کنید .

2-ایمیل را از آدرس ایمیل معتبر بفرستید که مخاطب آنرا می شناسد.


4-از پیوندها کمک بگیرید :

پیوندها یکی از مهمترین عوامل افزایش بازدید هستند ، وقتی کاربر یا مشتری به ایمیل شما نگاه می کند، باید بتوانید توجه او را جلب کنید و او را به سمت وب سایت خود بکشانید ، در متن های پیوندها از عبارات مهم استفاده کنید که مخاطب را ترغیب کند از کسب وکار یا سایت شما بازدید کند .برای مثال : اگر کار شما در زمینه آشپزی است می توانید اینطور بنویسید:سه نکته طلائی برای درست کردن کیک اسفنجی فوق العاده


5-تاثیر تصاویر در ایمیل :

اکثر مردم زمانی که ایمیل هایشان را باز می کنند ، اول به تصاویر نگاه می کنند ، بنابراین باید در نظر بگیرید که از عکس هایی در ایمیل استفاده کنید که مرتبط با موضوع ایمیل باشد و تصاویر نا مرتبطی در ایمیل وجود نداشته باشد که ذهن مخاطب را منحرف کند ،با رعایت موارد زیر می توانید تاثیر تصاویر را در ایمیل بیشتر کنید :

1-    از تصاویری که باعث شلوغی صفحه ایمیل شده و خواندن متن را دشوار می کند بپرهیزید

2-    از تصاویری استفاده کنید که حجم و سایز کمی دارند و کاربر برای دیدن نسخه اصلی تصویر با کلیک بر روی عکس کوچک به سایت شما مراجعه کند و سایز اصلی تصویر شما را ببیند .

3-    از کلیپ آرت ها که باعث حواس پرتی می شوند استفاده نکنید .

4-    از تصاویر مکمل استفاده کنید که ادامه دهنده متن شما در صفحه ایمیل باشد یعنی خود عکس به تنهایی حرفی برای گفتن داشته باشد .

5-    سعی کنید از تکنیکی استفاده کنید که برای دیدن ادامه مطالب شما و دیدن بیشتر عکس ها به وب سایت شما مراجعه کند .


6-موضوع جذاب و مناسب برای ایمیل انتخاب کنید :

حساس ترین قسمت در ارسال ایمیل برای افزایش بازدید و جذب مشتری قسمت موضوع ایمیل است ، سعی کنید برای اینکه مخاطب ایمیل شما را باز کند او را تشویق کنید و از یک عنوان موضوع مناسب استفاده کنید.

1-سعی کنید یکسری منافعی که کاربر باید سریعا ایمیل را باز کند و آنرا به دست آورد را در سطر موضوع بیاورید .

2-از روش تاکید استفاده کنید ، سعی کنید بر روی یکی از مقالات که مناسب است تاکید کنید تا کاربر را ترغیب کنید به سایت شما برسد و آن را بخواند یا دانلود کند.

3-انتظاری که از مخاطب دارید ، را در ایمیل بیان کنید مثلا بنویسید بعد از خواندن این ایمیل شما می توانید روش جذب مشتری را یاد بگیرید و از آن استفاده کنید .

4-یکی ازعنوان اصلی ایمیل را در سطر موضوع تکرار کنید .

سعی کنید برای بازکردن ایمیل به کاربران و مشتریان دروغ نگوئید و آنها را گول نزنید .


7-از پیوندهای بیهوده استفاده نکنید:

وقتی کاربر روی یک پیوند در ایمیل کلیک می کند باید به جایی برسد که انتظارش را دارد ، مثلا اگر یک ویدئو را برای کاربر در ایمیل او ارسال کرده اید باید در زیر آن ویدئو بنویسید که دانلود این ویدئو در این صفحه وقتی کاربر روی آن کلیک می کند به سایت شما منتقل می شود و گزینه دانلود را بعد از عضویت برای او نمایان می شود .

 

8-آگهی های غریبه :

اگر در متن ایمیل شما ، از تبلیغات سایر شرکت های دیگر استفاده شده است به این نکات دقت کنید:

1-سعی کنید از اسپانسرهایی استفاده کنید که به مخاطب و تجارتتان ربط داشته باشد .

2-فضای تبلیغاتی که برای حامیان ، اسپانسر هادر نظر می گیرید 20 درصد متن کلی باشد .

3-دقت کنید آگهی ها خیلی بزرگ نباشند یا به صورتی قرار نگرفته باشند که هدف اصلی ایمیل شما را منحرف  کنند.


9-از پیام های تکراری استفاده نکنید:

تکرار به مخاطب شما کمک می کند که ایمیل شما را به خاطر داشته باشد اما در نظر داشته باشید هر بار که ایمیل می فرستید از حرف های تکراری استفاده نکنید که باعث اذیت مخاطب شود برای مخاطب تکرار اطلاعاتی مثل آدرس ، معرفی تجارتتان و ... زیاد مهم نیست باید سعی کنید ایمیل هایتان یک پیام اصلی به مخاطب ارائه دهد این پیام می تواند تصویر ، کلیپ ، صوت و ... باشد و همچنان می تواند رایگان و پولی باشد.


10-صفحات ایمیل هایی را که می فرستید طراحی کنید :

طراحی صفحه ایمیل به شما کمک می کند تا مطالبتان را تقسیم بندی کنید و خواندن را برای مخاطب آسانتر می کند .باید در صفحه ی ایمیل اجزای اصلی را کنار هم قرار دهید تا منظم و یک صفحه یکپارچه داشته باشید .

1-متن ایمیلتان را به گروه های مختلفی تقسیم کنید ، مثلا می توانید 2 مقاله را یکی بعد از دیگری نمایش دهید.

2-از جداکننده های زیبا استفاده کنید ، این جدا کننده می توانند تصاویر   و پیشنهادات باشند.


 نتیجه گیری:

استفاده از ایمیل مارکتینگ باعث رونق کسب و کار شما می شود و اکثر کسب و کارهای آنلاین دارای کمپین تبلیغاتی اینترنتی هستند . نکاتی که در این مقاله ارائه شده است باعث می شود تا شما شناخت بهتری از ایمیل مارکتینگ داشته باشید و اشتباهات یک فرد بی تجربه را تکرار نکنید ، سعی کنید نکاتی را که در این مقاله ارائه می شود را حتما با دقت و توجه انجام دهید .