بازاریابی چیست ؟ 

هرکاری که شما به صورت مستمر و پیوسته انجام می دهید تا مشتریان شما را بشناسند و درباره ی کسب و کار و فعالیت شما آگاهی پیدا کنند ، بازاریابی نامیده می شود ، بازاریابی به نوعی تکنیک مذاکره و متقاعد سازی است ، یک گفتگو بین شما و مشتری است که شما فقط در این ارتباط شما باید شنونده باشید زیرا با انجام چنین حرکتی به کاربر می فهمانید که برایش ارزش قائل هستید و صحبت های او برای شما حائز اهمیت است. این تکنیک به صورت ناخودآگاه باعث می شود تا مشتری اعتماد به نفس پیدا کرده و با شما راحتتر صحبت کند و سوالاتش را بپرسد.
به نوعی بازاریابی یک جاده دو طرفه است . بازاریابی در تعریف دیگر نیز چنین آمده است که بازاریابی انجام هر کار یا اقدامی است که بر رفتار مشتریان و آگاهی آنها تاثیر بگذارد. مهم نیست مشتریان شما چه کسانی هستند یا چه نوع خدمات یا محصولی را عرضه یا بفروش می رسانید . شما اگر هر تصمیمی بگیرید مشتری ها نیز همان ها می بینند و می شنوند و موجب شکل گیری نگرش ، اعتماد سازی نسبت به محصول و شرکت می شود . 
این نکته را در نظر داشته باشید که این موضوع حق مشتری است که قبل از خرید محصول باید از آن آگاهی کافی داشته باشد و سپس اقدام به خرید محصول کند .

در بازاریابی صداقت داشته باشید :

در انجام هر کاری گه انجام می دهید در مورد اشتباهات ، افزایش کیفیت محصول ، قیمت گذاری ها ، توسعه فضای کاری ، زمان فروش، استخدام ، توزیع و ... صداقت داشته باشید ، بهتر است صادقانه تبلیغات کنید و چیزی بگویید که واقعیت داشته باشد چون اگر مردم تبلیغات شما را باور نکنند و یا پس از خرید محصول شما تجربه ی ناخوشایندی به دست آورند ، پس از آن دیگر حرفهای شما را باور نمی کنند و در تبلیغات خود به آنها می فهمانید که برند شما یک برند دروغگو است ، مگر مشتری در طول عمرش فقط یک بار آن را خریداری می کند! به همین علت بهتر است که کمتر وعده دهید و بیشتر عمل کنید ، حتی اگر رقبای شما در تبلیغات خود ادعاهای نادرستی بیان می کنند. بیشتر مردم به شرکت ها ، بخش فروش ، فروشنده و بازاریاب اعتماد ندارند ، صداقت تنها راه نجات در بقا است . 

بازاریابی و نظرات مردم تاثیر یکدیگر را چند برابر می کند :

اگر مردم درباره ی محصولات یا تبلیغات شما حرف های مثبت بزنند تاثیر تبلیغ چند برابر خواهد شد ،در حقیقت تبلیغ باعث می شود افراد بیشتری نسبت به محصول شما به خوبی یاد کنند و همین افزایش موجب تجربه مثبت مشتریان از محصولات شما خواهد شد . 

حرفهای بین مردم : تجربه ای که مردم در استفاده از محصول شما به دست می آورند و حتی هر نوع تجربه ای که از نحوه برخورد فروشنده کالای شما به دست می آورند را در حرف هایشان بازگو می کنند . 

بازاریابی و برند شما : 

آگاهی و شناخت مشتریان از محصول برند شماست ، برند، ساختمان ها ، تجهیزات ، لوازم ، اشیاء، یا مردمی که برای آنها تبلیغ می کنید نیست، بلکه برداشتی است که در ذهن مشتری ایجاد می کنید . 

شاید محصولی عالی تولید می کنید ، اما از نظر مشتریان محصول مطلوبی نیست و تجربه ی خوبی از آن ندارند این مشکل را بازاریابی مناسب حل کنید . 

برند خود را بشناسید نظر مشتریان کنونی یا بالقوه را درباره شرکت یا محصول خود بدانید و نسبت به برداشتی که جامعه از آن دارد آگاه و واقع بین باشید ... 


منبع : بیزینس لند